2013. március 25., hétfő

Matracot veszek 10 ezerért!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Érdekesek vagyunk....mint egy alzheimer kórós a kuplerájban. Mindig elflejtjuk , hogy fizettünk már és mosolygunk, vásárolunk újra és újra. 10 eFt ért matracot. Mert ennyiért lehet kapni. Egy nagy áruházlánc kínál ennyiért rugós matracot. Először azon gondolkodtam, megpróbálom elmagyarázni miért lesz elkerülhetetlenül csalódás és felesleges pénzkidobás az egész vásárlás. Aztán pedig arra, hogy inkább a lehető legobjektívabb információkat gyártói szempontből a termékleírás alapján, annak érdekében, hogy ha valaki emelett a modell mellett dönt, tisztában legyen mit kap érte:

Íme a technikai leírás egy 10 eFt-os matracról:

Méret: Szélesség: 90 cm, Hosszúság: 200 cm, Magasság: 14 cm
Keménységi fokozat: Félkemény
Rugó típus: Bonell
Rugó/m²: 111
Anyag: Vetex
Huzatanyag: 100% poliészter
Kárpitozás: 22 kg/m³ purhab 20 mm + 350 g/m³ filc
Szín: Fehér
Mosás: A törléshez nedves kendőt használjon
Környezetvédelmi és egészségügyi bizonyítvány: Certipur



Alapvető elvárás egy matraccal kapcsolatban, h egy átlagos testalkatú, súlyú és formájú ember tudjon rajta aludni viszonylag hosszabb ideig anélkül, hogy felébredne, forgolódna elzsibbadna vagy megfájdulna a dereka. Keménységi fokozat félkemény: ez egy szubjektív kategória nyilván lehet ennél a matracnál puhábbat is gyártani, igaz nem sokkal. Ez a matrac már egy 50 kilós embernél is elképesztően besüpped a második illetve harmadik alkalommal, semmilyen szinten nem támaszt alá, egész egyszerűen a hab pillanatokon belül összetörik, a 11 cm magasságú vékony, keret nélküli rugó képtelen alátámasztani egy könnyebb női testet sem. Ez nem az a félkemény tartású matrac amit még meg lehet magyarázni.
A 111 rugó/m2 ilyen vékony acélból nagyon kevés, az egész matracban 240 db körül van, amitől annyira kellene meglepődni, mintha egy átlagos méretű autó teljesítménye 30 lóerő körül lenne. Ez a rugótest önmagában képtelen alátámasztani, de megtartani is egy 50 kg-nál nehezebb testet.
Anyag Vetex: Ez egy nem szőtt textília aminek a főbb jellegzetessége a használat során, hogy "takonnyá" alakul pillanatokon belül. Egész egyszerűen nem tolerálja a terhelést, a surlódást és általában a használatot. Egész egyszerűen nem ez az anyag funkciója. Ez a típusú szintetikus textília az amelyik világít a sötétben és imádja a port. Ha valakinek van otthon egy rövidszőrű kutyája, oltson le minden villanyt és kezdje el húzogatni a kutyát le-föl a sötétbem. Érdekes lesz a látvány.
A két centis 22kg/m3 hab alkalmatlan arra, hogy bármilyen terhelést elviseljen. Önmagában a két centi párnázóréteg gyakorlatilag bármilyen habból nagyon kevés komfortrétegnek, de ez a sűrűség csak kiegészítő kárpitos habnak alkalmas / gyakorlatilag ülőgarnitúrák nem használt felületeinek kitöltésére talán/
A 350 gr/m2 filcnél talán van vékonyabb de nincs jelentősége. Egy teljesen átlagos alacsony kategóriájú ülő vagy fekvőbútorba is minimum 750 gr/m2 filc kell, hogy kerüljön ha már valaki ezt használja.
A tisztítás vizes törlőkendővel heteken belül lehetetlen lesz az anyag takonnyá történő átalakulása miatt.

Szeretnék azonban pozitív gondolatot is megosztani Önökkel ezzel a matraccal kapcsolatban. Egyszer az egyik LeMans-i 24 órás autóverseny prominens résztvevője rendelt tőlünk ilyen matracot, pontosan 700 db-ot. Két éjszaka tartott a verseny a felkészüléssel együtt  350 vendégük és szerelőjük volt. Pontosan tudták mire való az ilyen matrac: egyszer használták és kidobták.

A konklúzió is ez, mint az egyszerhasználatos fecskendő ez egy egyszerhasználatos matrac.El lehet dönteni ez 10 eFt-ért sok vagy kevés. Akinek hosszab távú használatra esne erre a választása inkább dobja ki a pénzt az ablakon hátha az adakozás öröme melengeti majd lelkét, vagy vigye el a családját egy jobb étterembe sokkal jobban jár hosszú távon.......

Dóczi Péter
Gigamatrac Factory&Outlet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lopjunk, ne alkossunk /matracgyártás Magyarországon....

Vajon lopjunk vagy keményen dolgozzunk, gondolkodjunk? Érdekes írás jelent meg az http://alvaskultura.blogspot.hu/ Pálinkás László tol...